czwartek, 27 maja 2010

O sobie słów kilka

„Tysiącmilowa podróż zaczyna się od jednego kroku”
Lao-Tzu

Tak i było w tym przypadku. Rodzice zabrali mnie w góry. Byłem wtedy maleńki i jeszcze nie potrafiłem dobrze sam chodzić. Wtedy właśnie nauczyłem się jak samemu stawiać nogi aby nie upaść na twarz. Można by rzec, że pierwsze samodzielne kroki postawiłem na wędrownym szlaku.


„Nic nie jest wieczne oprócz zmiany”
Heraklit

Od lat uprawiam turystykę, choć to złe słowo. Po prostu chodzę tam gdzie chcę. Czasami palcem po mapie, innym razem górską ścieżką. Ostatnio jednak coś popchnęło mnie aby przesunąć granicę tej pasji jeszcze dalej. Nie sądzę aby była to tylko czysta chęć "przeżycia przygody" czy adrenalinowy głód jednak wytyczyłem ową granicę na krańcu zdrowego rozsądku.

„Człowiek potrzebuje odrobiny szaleństwa, inaczej nie zdobędzie się na to, by odciąć linę i być wolnym”
Nikos Kazantzakis

Czego szukam w sztuce przetrwania? Jeszcze nie wiem, jeszcze tego nie osiągnąłem. Ludzie od tysiącleci używali tych technik aby przeżyć i bynajmniej nie były to jednostki a całe plemiona i społeczności. Wiem natomiast że betonowo-elektroniczny świat przeróżnych terramorferów, superbohaterów i robotów nie powinien zabić tego, co pozwoliło człowiekowi przeżyć czasy, kiedy nie znano komputera, samochodu i pogotowia od bolącego małego palca.

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi a zapamiętam. Zaangażuj mnie a zrozumiem”
Konfucjusz

Konfucjusz chyba trafił w sedno sztuki przetrwania. Tego nie można powiedzieć, to trzeba pokazać. To trzeba zrobić.

~Grzegorz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz